Tirsdag 26. april

Snøen som ble brøytet og samlet i skavler, må nå grevens opp og spres hvis den skal kunne tine i år. Ser ut som det kan bli mye å gjøre for de ansvarlige i bransjen.

Dagen idag tror jeg blir fin. Allerede nå klokken 0910 har vi 9 pluss.

Etter min oppfatning er vi nå kommet til den gyldne alderdommen.
Tidligere ble ord som eldre og alderdom assosiert med et liv som var «ferdig levd», men nå blir pensjonisttilværelsen omtalt som den «nye ungdomstiden» og selvrealiseringsfasen, samtidig fører en høy levealder med seg en større sårbarhet, som tap av nær familie, venner m.v.
Den nye eldregenerasjonen vil ha andre krav til samfunnet enn tidligere. Dette vil føre til økte utfordringer innen eldreomsorgen med krav til kvalitet og bredde, og hvor hele menneske står i fokus, ikke kun stykkevis og delt, skriver Sinn og samfunn.
Burde vel vært skrevet på Rosa ark. Kanskje bloggvennene mine vil oppdage endringen først i mitt tilfelle.
Blir en spennende jakt på bortkomne hjerneceller!

Verda er vakker ho, berre du ser ho frå den rette kanten.
av Olav Duun

Ord for dagen: Det verste ved å bli eldre er at ens jevnaldrende er blitt så fryktelig gamle.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.