Søndag 10.april.

En hel uke har vi lidd under kulde og dårlig vær. Idag har vi faktisk 10 varmegrader og noe vind. Har ikke vært på utsiden og kjent på lufta, men regner med at det må kjennes bedre enn på lenge.

Stiller meg spørrende til at Vadsø skal være gått ut på dato? Det mener ihvertfall våre politiske husmødre på vegne av Vadsølista. Det ser ut til at de nå vil utfordre det politiske Vadsø og vår praktfulle ordfører til å «tale Roma midt imot». Jeg for min del tror ikke de har tyngde nok til å vippe han ut.
Så ligger det i kortene at vår lille provins i øst kan i fremtiden bli styrt fra vår lille by.
Regjeringen ønsker også å slå sammen dagens 19 fylker til om lag 10. regioner.
Hva dette betyr for Finnmark og fylkeshovedstaden Vadsø vet vi jo ikke? Stoler på de som er valgt til å arbeide for det beste for byen og landsdelen vår.

På setra:
En danske og en svenske og en nordmann var på setra. Der kappedes de om hvem som kunne være lengst inne i geitfjøset. Dansken kom fort styrtende ut, svensken han klarte litt lenger.
Nordmannen gikk inn, og fluks! kom hele geitflokken ut i livsprang.

Ord for dagen: Det er ikke den sterkeste arten som overlever, heller ikke den mest intelligente. men den som er mest tilpasningsdyktig for endring.
Charles Darwin

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.