Mandag 22.februar

Sommerlige temperaturer til vår landsdel å være. Nå klokken 0730 har vi null grader med noe snø i luften og litt vind i toppene.
Helgen har forløpt fredelig i vår lille by, ingen dramatikk som jeg vet om.

Men, vi har mistet en kjær musikant. Fredag morgen døde Harald Devold. Musikk- og kulturlivet er i sorg. Vadsø kommer til å savne musikken og kreativiteten.
Kulturlivet i Vadsø er blitt fattiger. Et stort og tungt tomtom.
Facebook- gruppa har referert til Nils-Aslak Valkeapáá sine ord som:
«Og når alt er forbi
Høres ingenting lenger
Ingenting
Og det høres»
– Men minnene, musikken og kunsten lever videre.
Våre tanker går nå til Haralds familie.

Takk Harald for alt du gjorde og ga til dine medmennesker.

I morgen går startskuddet for årets lønnsoppgjør. Da vedtar Los represtenantskap føringer for kravene som skal stilles og hvilke oppgjørsform som skal velges.

I min private svære er det lite å referere om. Gjør mine daglige rutiner og «upps» så er det kveld og leggetid.

Ord for dagen: Sorg er ikke sykdom, men den prisen vi betaler for at et menneske har
vært viktig for oss.
av Ole Raakjær

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.