Strøtanker

Er det en linje i alt som skjer?
Livet ruller stadig videre
med sin fortid på slep.

Den har broer som aldri brenner,
røtter av infiltert levd liv
håp og skuffelser –
sorg og gleder –
er med på reisen.

Livet har det travelt, med  dagen i dag –
den som var
– og den som kommer –
til klokken ringer farvel.

Så kom kvelden og siste timen. 
Å, hvor jeg svever fritt, høyt over fjell og vidder mot
målet som er blitt meg gitt, av han som er mitt vern.
Din vilje skjer, det vet min sjel, og frihet blir min del.

Noen ord til ettertanke.  De to eldste av mine barnebarn mistet sin kjære pappa i går kveld. Han døde på Rikshospitalet etter et kort sykhusopphold.

Ord for dagen:  Aldri en natt uten en morgen.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.