Lørdag 16.

Snø, snø i lange baner, 0 grader og mørkegrønn fjord.Dette er det jeg ser gjennom mitt innsnødde vindu i sørvest.
Ellers er det noe vind og sikkert koselig for ungene ute i den myke snøen.

Idag blir det mye kongelig etikette på tv. 25 år siden vår kjære Kong Olav døde og dermed også jubileum for Harald og Sonja. I 1977 hadde Vadsø besøk av svenske kongen, vår Kong Olav og den finske presidenten iforbindelse med avdukingen av den norsk/finske invandringsmonumentet. Hadde æren av å være med å servere middagen til følget og kommunetoppene.

Har kost meg med vedfyring idag. Det blir en skikkelig gammeldags-varme.Ingenting kan vel måles med vedfyring når været blir ugjennomsiktlig.
Overskriften i dagsavisa: -Har tapt millionbeløp på feil værmelding høres litt merkelig ut.
Husker i min barndom at fiskerne og andre som var væravhengig – hadde mange tegn som viste prognosene. Idag er vi avhengig av Meterologene forteller oss det samme.

Ord for dagen: Vær ikke redd for å håpe….
Hver gang vi kjenner høstens døende dufter,
vet vi at hvitveisens tid
vil komme igjen.
Samjel Taylor Coleridge.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.