22.desember

Nå er det tirsdagsmorgen og klokka på nattbordet viser 0730. Ute er det stille, mørkt og mildt. Gradestokken viser kun 0 pluss.
Håper det det fine været holder seg.
Vi er nå inne i vintersolverv, som er årets korteste dag og sola «snur.»
Vintersolverv er idet sola når sin sørlige vinkel eller når Nordpolen vipper en del grader vekk frs oss. Litt forskjellig hvor vi bor.
Det er 4. søndag i advent i dag, og siste innspurt i julestria for mange.

Må vel si som presten før nattverden – alt er ferdig – venter bare på gjestene.

Det er russisk rullett å legge seg uten røykvarsler på plass. Hadde det ikke vært for dem, ville brannnen i Vadsø endt med ulykke. Det gikk bra med mannen og huset, men stua er helt utbrent.
Har vært på grava og måket,laget fin vegg foran støtta, slik at pynten og lys kommer bedre frem. Det har vært mildt de siste dagene og da er jo snøen fin å forme.

Ser at Kongeparet inviterer det offisielle Norge til fest.
Hadde vært morsomt å delta, men det nærmeste jeg kommer er vel «kongeporten.»

-Doktor, doktor, jeg tror jeg er en heis!
– Slapp av, det går opp og ned for oss alle.
ukjent dikter.

Ord for dagen: Du hadde ingen valg da du ble født, men allikevel kjempet du for å leve.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.