18.desember.

Det ligger mye nysnø som er kommet i natt. Nå klokken 0730 er det oppholdvær
og 5 kuldegrader.
Min gode venn Bajas er dratt hjem, så her i huset er det nå svært stille.

Jeg er heldigvis helt i rute med juleforberedelsene. Kun par gulv som skal vaskes.
Gjestene kommer sent på kvelden 22 og har ordnet seg egen hybel.
Har forsøkt å pynte omgivelsene mine med lys, varme og noen små julepynt. Har trekt meg ut fra det helt tradisjonelle.Butikkene bugner nå med det meste vi trenger, så her har jeg heller ikke overdrevet. Vi er jo nå inne i mørketiden, tid som for flere oppleves vanskelig og sårbar. Mange barn gruer seg til julen og bærer med seg minner de burde vært skånet for.
Samtidig bærer julen med seg budskap om håp og medmenneskelighet, om å se de svake og gi med hjertet.

Ord for dagen:  Et lite skritt for menneske, men et stort skritt for menneskeheten.
Neil Armstrong.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.