Allehelgensdag.

Idag har vi – 1. nov og vi feirer «Allehengensdag» vi minnes de døde. Det er en god skikk å tenne lys på gravene og minnes den avdødes liv. Allehelgensdag sier oss noe om livet og dens dyrebare varighet. Tiden mellom fødsel og død blir for mange så altfor kort.

Har vært på kirkegården og tent lys. Det var mange folk som var der i samme ærend. Kapellet skal også være åpen for se som ønsker å være sammen med andre .

Vi oppdager i Allehelgensdagens ettertenksomhet at det finnes verdier livets travelhet ofte har hindret oss i å se.

Var en snartur i Lakselv Igår og som vanlig tente jeg lys på graven der. Passet jo veldig med dagen idag. Nå står graven og lyser i 6 -7 dager. Tankene går til de av mine som fikk leve til de ble gamle, og mitt barn som selv  valgte bort livet i en alder av 27 år.

Viser forøvrig til Nils-Tore Andersen(leder i kirkerådet i det norske kirke og generalsekretær i Misjonsalliansen) innlegg i bladet Familien.

Det er mange tanker som rører seg når livets kveld plutselig – bare er der. Sporene kan skjule skjønnheten – når minner blir den eneste trøsten…💞

Ord for dagen:  Takk får tiden vi fikk sammen .

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.