Vestavind.

Det blåser sterk vind fra vest. Varangerfjorden ruller med hvite skumtopper mot øst. Temperaturen ligg på 4 pluss nå klokken 0825.

Har mottatt Solsida. papir en internavis for ansatte i Finnmarksykehusene som er blitt sendt til alle husstander i fylket. Her deler de sitt strategiske utviklingsplan som gjelder fram til 2030. Det bygges blant annet nytt sykehus i Kirkenes. Styringsgruppen har oppnevnt et kunstutvalg som har fått godkjent en kunstplan. Dette vektlegger at sykehuset er plassert sentralt i Barentsregionen, i et område som fram til 1826 var uten tydelig definerte landegrenser. Det var A/S Sydvaranger som etablerte det første sykehuset i Kirkenes i 1909. Det nye sykehuset er vedtatt bygget på ca. 20 000 kvadrat på ny tomt like ved innkjøringen til Kirkenes sentrum.  Bygget skal stå ferdig i 2017 og er budsjettert til å koste ca 1,4 mrd. kroner.

Fritt fram: Mannen satt tiltalt for å ha slått, sparket, lugget og truet med å drepe dattera si. Ble funnet skyldig og dømt til 60 timers samfunnsstraff. «Oladunk» på sitt beste!

Ord for dagen:  Noen ganger later jeg som jeg er helt normal, men det blir alt for kjedelig for meg, så jeg blir rask mitt «gamle jeg» igjen!

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.