Tirsdag 27.oktober.

Igjen en stille morgenstund i min gate. Nå da klokka er stilt tibake er det allerede ganske lyst. Det er helt vindstille og 0 grader. En kråke flyr over Varangerfjorden, ellers ingen flugler eller dyr å se.

Norske myndigheter er redd flyktningestrømmen over Storskog  fra Russland kan føre til at tuberkulosen kommer inn i landet. UDI klarer ikke å ta unna intervjuene av flyktninger – mange av dem har tuberkulose, skriver avisa finnmarken idag.

I Porsanger, min kommune, er man i full gang med å rive den gamle Coop Mega i gamle sentrum. Etter 50 år i kvenbyen Vadsø er jeg blitt fremmet i min egen lille ungdomsby, barneskolene ble slitt ut på landet, 1,5 mil mot Hammerfest. Her var fjæra, sjøen og kulpene i elva – våre aktiviteter. Mye fisk ble, men slitsomt med all etterarbeidet!

I dag er det «mama» og Olivia sin dag. Olivia liker å rote lommene på «mama» si «gakka».

Barn begynner medå elske sine foreldre, siden dømmer de dem, og sjelden tilgir de dem.»

Ord for dagen:  «Det er håp for alle som er i stand til å le av det de ser i speilet.» 

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.