19.oktober.

En stille mandagsmorgen. Gårdsdagen var svært så sommerlig – med 10 varmegrader og sol. Denne dagen ser også foreløpig ut som å bli en fin dag. Helt vindstille og 5 pluss nå klokken 0650. Ennå ganske mørkt ute.

Tven har stått på i helgen – har sett det meste på TV 2. Kontrastene er store – når verdens bilde har endret seg. Norge er oversvømt av «innvandrere.» Kjenner flere utlendinger som har bodd her noen år, mange er redd for hva som kommer med flyktningestrømmen. Er nok litt enig – tror ikke jeg vil tørre å gå ut på veien alene i mørket. Over 4500 syrere har flyktet til Norge  i år. I Sverige brenner asylmottakene….? Mange sammenligner flyktningestrømmen med hva Norge opplevde under krigen, men dette er vel ikke sammenlignbart etter etter mitt syn!

Tror jeg får trøste meg med ordtaket: «Det finnes to dager du ikke skal bekymre deg over. Dagen i går og dagen i morgen av Robert Burdette.

Mens jeg har skrevet de 3 første avsnittene har det blitt betydelig lysere ute. Klokken 0800 er det nok helt lyst igjen-en ny dag med nye muligheter.

Ord for dagen:  «Kast ikke bort nye tårer på gamle sorger».

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.