Snøfritt!

Det har fortsatt ikke kommet noe snø i vår lille by, men vinteren står for døren. I byer og dalfører ruster folk seg til snøen og kulden. Det siste røde løvet rasler mot vinden. Det som er  grønt og det dom er gult skiller seg klart ut, milevis av villmark fanges inn i et eneste blikk og mørket faller over oss i nord.

Nå klokken 0800 er himmelen mørkeblå, det er rolig vind og gradestokken viser 8 pluss.

Vet ikke hva jeg skal mene om denne asylstrømmen til vår lille by. Ser ut som  Melkevarden skole også kan bli til transittmottak. Det forhandles også om kjøp av den nedlagte skolen til asylmottak. Planene om å gjøre Nesseby skole til mottak ble stoppet av politikerne. Nøden avler gründere, slik har det alltid vært.

Må vel fortsette å forske min Windows 10. Finner ikke ut hvor jeg skal finne endretasten…?

Ord for dagen:  Det er bedre å tenne et lys enn å forbanne mørket.

  

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.