Uggent!

Nå klokken 0830 er det grått og trist ute, men vindstille og 11 pluss. Det kan vel bli bedre utover dagen, ser ut som det – tror det lysner.

Ja, flyktningestrømmen har nådd oss. Natt til onsdag var begge hotellene i Kirkenes fulle, og politiet måtte frakte 13 asylsøkere fra Syria til Bioforsk Svanhovds konferansesenter i Pasvik for overnatting. Ved russegrensa på Storskog hadde 27 personer søkt asyl bare fra fredag til onsdag ettermiddag. For hele året er tallet oppe på 260, melder dagsavisa vår.🚵

Ja, ja virkeligheten har inntatt oss også.  Håpet et at vi får de reelle asylsøkende! Her kommer de stortsett syklende.🚵

Idag har jeg endel planlagte arbeidsoppgaver jeg må ta tak i, så dagen er under kontroll.

Ord for dagen:  Et lite skritt for menneske, men et stort skritt for menneskeheten.  (Neil Armstrong).

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.