30. August.

Det har tatt 85 år å få ferdig veien over Ifjordfjellet. Nå ligger den der i all prakt. Hvis du vil se bilder av den flotte veien, kan du finne det på nettsiden iFinnmark.no.

Ifjordfjellet er fjellovergangene mellom Øst- og VestFinnmark.

Været er en bra samtaleemne ved tilfeldige møter. I byen vår har vi brukbar vær idag.  Nå klokken 0930 er det delvisskyet og oppholdsvær. Gradestokken viser 14 pluss. Det blåser noe fra aust. Lurer litt på om plenen burde vært klippet og hvor langt ut på høsten man klipper en plen? Ellers er vel søndagen en hviledag og vi alle må bli flinkere til å tørre å være vår egen beste venn. Klappe oss selv på skulderen, og si at jeg er glad  i meg selv fordi jeg er den jeg er, med alle mine nyanser.

Ord for dagen:  «Den engel som står alene, uten ordfølge, er for den som ikke trenger ordfølge.»

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.