Midtsommer.

God morgen Norge! En ny uke – onsdag har vi allerede 1. juli. Søndagen var en fin sommerdag her øst, brukte deler av dagen til plenklipp. I dag kan jeg slappe av og nyte en eventuell soldag, for vi «vet hvor vi bor» – i morgen kan det være regn.  Det har faktisk regnet annen hverdag, denne sommeren. Sola har snudd, og russevarmen har uteblitt!
Nå klokken 0830 har vi likevel 15 varmegrader og delvisskyet oppholdsvær.

I år har øvrigheta i Vadsø vært veldig flinke med å forfølge forsøpling. Kommuneeliten har brukt lokalavisa til å  skremme folk til å rydde  opp etter seg. Til og med sto en avskiltet bobil hensatt i Kanabakken, men ble fjernet etter at avisa skrev om den. Hadde den blitt stående, kunne eier i verste fall risikert at den hadde blitt tauet vekk og eieren ville fått regninga. Kanabakken er et av friluftsområdene i Vadsø.

Støtter Finnmarks vedtaket om «nei til søndagsåpne butikker». Tenker da mest på de ansatte. Rema 1000 i Tana kvitterer ut et krystallklart «takk» til politikerne i bygda.

Ønsker mine bloggvenner en riktig fin sommeruke!

Ord for dagen:  Saken er den, at den sterkeste mann i verden, det er han, som står mest alene.
(Doktor Stockmann i En Folkefiende) Ibsens ord.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.