Fuglefjell i nord.

I Vadsø kommune ligger Europas største fuglefjell med over 50 fuglearter og 40 000 hekkende krykkjer.
Her finner man også Finnmarks eneste fuglefjell med kjørbar veg nesten helt fram.  Fuglefjell og naturreservat ligger bare fem minutters gange fra parkering.  Natur- og kulturstien er merket.  Ekkerøy ligger 15 km øst for Vadsø.   Her har de museum, kafe og flotte sjøbademuligheter.

1. mai var fristen for å skifte til sommerdekk.  Kjører ennå med piggdekk og risikerer vel en bot.  Når Shell åpner sine dører må jeg se om de har mulighet til å hjelpe meg – for Harila  hadde fulle lister. Slik blir det når man er treg.

Været: Det har regnet i natt og nå klokken 0730 har vi pluss 7 grader og overskyet.
Når har TV 2 tenkt å knytte Nord Norge med i sine værmeldinger. Legg merke til at de melder været inntil Vestlandet, resten svitsjer de over. Irriterende!!

Ord for dagen:  Når lykken først kommer, så pleier den jo å komme som en vårflom.
(Ingeniør Borgheim i Lille Eyolf)

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.