Eventyrlig, men sant!

Asylbarnavtalen er i boks – velkommen tilbake!

Nå sliter regjeringen med å fremme lovendring som vil gi søndagsåpne butikker.  Håper inderlig ikke de klarer dette. Den som ikke får kjøpt det de trenger på seks dager, klarer vel ikke å få det til den syvende dagen heller.

Bra at det finnes styrtrike bergensere som sponser Finnmarksfotballen. Trond Mohn fortsetter nemlig å pøse ut millioner. Han vil nå ruste opp åtte kunstgressbaner i Finnmark.
Det hadde ikke vært meg imot om det datt en million på min trapp også.

Bajas er på overnattingsrunde i bygda. Nå har han tatt «snippveska» og flytta til matmor. «far» er dratt til Levi i Finland på helgetur.

Påskeværet har holdt seg unaturlig lenge nå. Håper den varer helt til pinse.
Meteologene  tror på godværet i Finnmark nå som de har samlet alt i Alta.

Torsdag ble NRK Finnmark offisielt åpnet i Alta, og både ordfører og sametingspresidenten har store forventninger til NRKs nye satsing. Alta ser ut til å bli den nye hovedstaden i Finnmark.
Det utflyttede NRK-bygget i Vadsø kan bli et nytt museum. Synes å ha hørt snakk om kvenmuseum?

Nå klokken 09.30 har vi 5 plussgrader i skyggen og 11 i solsiden. Enda en nydelig dag.

Ord for dagen:  «Det følger skygge med alt.»
Norsk ordtak

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.