I mine yngre år..

Til orientering må jeg gjøre nye lesere  oppmerksom på at blogginnleggene må leses nedenfra og opp. De nyeste er  naturlig øverst, ellers blir historien vrengt – tenker jeg.
Kanskje unødvendig, men så det det nu sagt!

Her dukker det opp navn som Løvlia, Jomfruburet.  «Rosekjelleren» var ei elendig lemmebrakke. Her holdt håndverkerne til, skomakeren, og skredderen.  I denne brakka drev disse med sitt arbeid helt til sommeren 1955.  «Gamlehjemmet» var også en lemmebrakke som ble brukt til bolig for befal og sivilt ansatte. «Colosseum» var kafe/kantine ei stund og ble tilslutt kino. Ivar Hauge (tidligere driver av Levajok fjellstue) var kinomaskinist. Den første mannskapsbrakka ble reist av gamle tyske brakkelemmer i 1945,  hentet fra Troms. Kjøkken og spisemesser kom høsten 1948.  «Sivilbrakka» ble bygd i 1949. Den første «sykestua» ble satt opp vinteren 1946.
Etter at bestemmelsen om leiren var tatt våren 1950, ble det brukt betegnelsen Garnisonen i Porsanger (GP) på øvingsavdelingen.
forts.

Søndag 29. mars møttes vi igjen – 3 ivrige «Mattis»» (hund) spillere!  Det ble seks slag før vi igjen skiltes for minst et halvt år.
Dette er livet!! Mennesker lever, møtes, skilles…

Bajas er på besøk hos «farmor.» Han skal feire påske på hyttetur til Tana.
Ser ut som det kan bli en fin tid framover.
Nå klokken 11.30 er det syv varmegrader på min sørvendte veranda.

Ord for dagen:  Beste sausen til en matrett er sult.
Sokrates

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.