Vi mennesker imellom.

Jan Vincents Johannessen/Jacob Weidemann har en ide om at alle må gjøre noe her i verden.
En del mennesker «blir ikke til noe» hvis dem måler seg med konkurransesamfunnets statusmålestokk.  Så livet er sannelig ikke lett.  Noen har også problemer med at de ikke klarer å leve opp til forventningene.  Intelligens uten klokskap er av liten verdi. Det beste vil være å finne ut hva man ikke vil bruke tid på og det verste er vel å fylle opp avtaleboken. Det er faktisk heller ikke av det beste å brette  ut alle sider av livet sitt.
Du kan til en viss grad styre oppturen selv, men du kan sjelden velge tidspunktet for nedturen. Om du skulle kaste deg ut i vrimmelen, bør du være klar over at livet i søkelyset representerer en stor tilvenningsfare.
Det er lett å glemme at du nok vil klare å styre oppturen selv, men at du aldri vil kunne bestemme når nedturen kommer og hvordan den vil bli fremstilt.

Dagen i går var stille og rolig. Et lite årsmøte med pizza avrundet dagen. Været var også upåklagelig.
En ny dag med nye muligheter.  Foreløpig har jeg ingen planer for dagen.
Været ser ut til å bli like strålende som i går.

Lyse solfylte dag!                      Vårlige solskinn
Splintre det bitre grå,                La dine stråler trenge
Mitt hjertes smålige nag.          inn i det gråeste østkantsinn.

Deilige vår!                                   Sitrende liv! La meg beve
Jag bort forhatte tanker,            i nuets evige stund!
de innbilte hjertesår.                  Jeg skal leve

enda en vår og en sommer,
og glemme vinteren og kulden som kommer.
Fra Gunvor Hofmo´s bok.

Ser ut som sola vil skinne i dag også. Nå klokken 07.00 er det faktisk 11 pluss i solveggen.  Sola skinn rett på gradestokken.
2 minus i skyggen.

Ord for dagen: Hvis du vil nyte livet, så nipp langsomt til det.
Fra en Engelsk kilde.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.