11.desember.

Vår overordna har smeltet bort julesnøen. Det blåser sterkt og gradestokken viser
3 varmegrader. Det er utrolig – det var vel slik været var evakueringshøsten?

Tror jeg har fått strikkedilla. Har snart ikke tall på alle ølvottene jeg har produsert. Trodde ikke de skulle bli så populære. Har solgt bort i mot 20 slike på kort tid.
Samevotter har også vært populære – har ikke klart å oppfylle etterspørselen.
Det ligger mye arbeid og kjærlighet i produksjonen. Liker å levere feilfrie varer.
Når dagene blir kortere og kveldene lengre, er det viktig å gjøre hyggelige ting.
Håndarbeid er en god begynnelse til små overraskelser.

Julegavene er stort sett i box. Her er både stemningsskapene og praktiske ting som skal under «juletreet».
Tror evighetslysene med fjernkontroll er i skuddet i år.

For de som liker byen vår: Det er stille og fredelig i byen vår. En tid ble byen vår titelert som «byen bak nedrullede gardiner».  Tror nok prognosen idag viser noe annet.

Alf Prøysen – I bakvendtland

Ha en fortsatt fin førjulstid og lytt til hvordan de lever i bakventland.

Ord for dagen:   De skal blomstre der de er plantet.
Ella Grasso

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.