9. desember.

Jeg foregriper kanskje begivenhetene noe, men jeg tror at mange har en flott tid foran seg nå.  Noen pynter med farger og lys, og for hver dag som går mot jul, øker aktiviteten rundt omkring, og dermed også forventningene. Dette er en tid der man kan og bør gjøre hyggelige ting, enten alene, sammen med andre og også for hverandre.
Min jul blir og har alltid vært noe spesiell. Mange ting i livet som sitter som støpt og julen er tid for fellesskap. Hvis fellesskapet ikke passer inn i det forventede, blir julen en slitsom tid. Av alt så mistet vi et kjært familiemedlem, også det rundt juletider.
Julen blir da på en måte en tid for minner og savn.

Hvis jeg skal se tilbake til min barndoms jul, var den helt annerledes.

På lillejuleaften badet vi  i stampen, mens mor vasket gulv.  Appelsiner var julegodteriet og julegaver  savnet vi ikke, men vi fikk kjærlighet og julefred i gave.
Nå når alle omsorgspersjonene ( mor og mormor) er borte er det mange minner som dukker opp i mitt indre og jeg tenker mange ganger på om vi forsto hvor godt vi hadde det, selv uten gaver?
Takk til dere!

Det er vindstille og himmelen har mange sterke farger.
Temperaturen nå klokken 13.27 er 4.5 plussgrader.

Ord for dagen:   Det er med lykken som med ville dyr i skogen: Den blir tillitsfull og                                             nærmer seg leirplassen din når du ikke lenger jager etter den.
av Hans Børli

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.