8. desember.

Vår overordna har ikke helt bestemt seg om det skal være vinter eller vår. Etter to vårdager har vi nå nysnø igjen, men det er faktisk 1 varmegrad nå klokken 14.20.

Vi er nå godt igang med det man kaller forventningens tid – nemlig advent.
Førjulstiden er en travel tid for den eldre generasjonen – som er vant til å gnikke, skure, bake og koke til jul. Dagen generasjon er mer avslappet og prioriterer annerledes.
For meg er ikke julen det jeg gleder meg mest til.
Heldigvis er alle julegavene i boks og da er vel julen reddet.
Nissene har fått sin plass i trappeoppgangen. De døde har fått sin oppmerksomhet. Det ser man i vår lille by, hvor kirkegården er opplyst hele adventstiden og langt over jul.
Ønsker mine blogglesere en fredfylt adventstid!

Vi tenner våre lykter – Skomakergata

Ord for dagen:  Din største synd er å bli sittende på baken.
Florynce Kennedy

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.