Køer!

Stå i kø – dokø, matkø, bilkø, busskø, kassakø – kø for alt.
Vet ikke om jeg ville klart å forholde meg til alt dette i lengden.
Har tatt meg tid til å studere adferden til mennesker i kø. De klarer jammen og holde orden i køene. Køsniking ser ut til å være den største synden du kan gjøre her.
Her gjelder det å senke skuldrene, puste dypt og la tiden stå stille, kanskje en meditasjon i køen er tingen. Det hjelper ikke å ture fram slik storparten av oss finnmarkinger er vant til.
Jeg er veloppdragen og disiplinert, skiller meg ikke ut sånn helt bevisst, verken i kneskoden eller oppførsel så lenge jeg ikke «åpner kjeften.»
Par dager til, må kanskje endre stratesjien for å finne ut mer. Kanskje skulle jeg prøvd å satt meg sammen med tiggerne?
Hadde gitt meg en ny verdifull opplevelse og noen ekstra slanter i en slunken feriekasse.
I Olav Trygvasonsby….

Ord for dagen: En tid for alt!

.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.