Verdensdagen!

I dag, 10. oktober har vi Verdensdagen for psykisk helse. Den skal feires med kaffe, kaker og taler på Psykiatrisk enhet her i byen.

Verdensdagen for psykisk helse – Verdensdagen – Mental Helse

For 1 dag siden Markering av Verdensdagen for psykisk Helse. Satser på god psykisk helse – for både liten og stor.

Politiet, forsvaret og Grensekommissariatet gjennomførte onsdag en øvelse i lag.  Øvelsen foregikk stort sett ved politihusets skrivebord.
Soldater som erstatter eller supplerer politiet og kjapp pågripelse av rømlinger over grensen, er resultatet av  samkjørte øvelser og samarbeidsavtale i Kirkenes.
Øvelsen har til hensikt å trene samhandling så politiet og GSV kan løse sitt Schengenoppdrag  godt nok.
De påtår å jobbe sammen fra støvler på bakken til ledelsesnivå. Det er som et fotballag, man må trene sammen, og ikke hver for seg, mener grensekommissæren.
Da er vel trygge, vi!

Fortsatt ganske vindstille, overskyet og 4 varmegrader. Det begynner å bli glissent rundt om i hagene . Løvet fortsetter å falle og «skogen» har uhorvelig mange farger. Jeg for min del synes det ser skittent ut, men mange synes det er så flott.
Årstidene kan vi ikke styre. Vi må bare stole på at skaperen vil det beste og gjør det som må til for å beskytte sitt skaperverk til det beste for  oss alle.

Strikker et lite bunad størrelse 2 år til min lille barnebarn. Har endret noe på mønsteret som kan gi meg noen utfordringer.
Håper det går seg til!

Ord for dagen:  Det tok meg femten år å oppdage at jeg ikke hadde noe talent som                                              forfatter, men da var det for sent å slutte fordi jeg allerede var berømt.
Robert Bencbley

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.