Engleglans..

Vi tar alle med oss barndommen inn i voksenlivet på godt og vondt og i stor eller liten grad. I min barndom samlet vi på glansbilder, særlig engler.
Engler er beskrevet som overnaturlige vesener i flere religioner. Troen på engler som åndskrefter, skytsengler og budbærere har spilt en stor rolle i mange menneskers liv.
For mange har englene representert drømmer og virkelighetsflukt.  Jeg vet at de aller fleste kjenner glansbildene med Rafaels engler, som ligger på en sky og ser tankefulle ut, mens de støtter seg på albuen. Disse glansene har vært udødelige og produseres også i dag i Tyskland og England.
En skrivebok ble brukt til å samle glansene i.  Man brettet bladene og la glansene i mellom. Lett i bruk når man skulle vise de frem eller bytte med noen.
En herlig og ryddig aktivitet for små og store jenter i min barndom.

«Gretekiosken» har satset på bank.
Allerede etter en ukers virksomhet er det mange utlendinger som benytter kioskbanken til overføring av penger til hjemlandet.  De har oppdaget muligheten til en svært hurtig overføring av penger fra Vadsø til konto i hjemlandet.
Håper det lykkes og at kontrollen er god.
Vi får bare håpe på «hvitepenger».

Vadsø har arrangert  Krabbefestival i helgen med konserter og krabbesalg.

Været utenfor:  Vindstille, overskyet og 12 varmegrader nå klokken 09 :11.

Ord for dagen:   Det finnes få oppriktige venner
– men så er heller ikke etterspørselen så stor.
Marie von Ebner..

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.