Hjemme igjen!

Nedlegging av små flyplasser er ifølge regionsvegsjefen realistisk. Vardø lufthavn er nevnt.  Hovedargumentet for å bevare flyplassen har vært Domen, men det er få problemer der nå. Når flyplassen er stengt, går heller ikke fly.
Regner med opprør i gamlebyen vår, hvis stengning skulle bli aktuelt.

Hadde en fin tur til Lakselv i helgen. Flott vei over Ifjordfjellet med unntak av ca. en mil som ennå ikke var ferdig. Er glad for å ha kjørt traseen i solskinn.  «Veistumpen» levde sitt eget liv, bilen fløt på leira. Var spesielt viktig å holde rattet stødig, da alternativet kunne bli mange meter ned fra fjellsiden. Vi startet turen via Polmak, Finland, Karasjok og returnerte som sagt via Ifjordfjellet. Lakselv/Vadsø – 4 timer en vei og 66o km tur/retur.
I Lakselv hadde vi oppholdsvær, sol og vindstille på lørdag og søndag.
Da vi kom dit på fredag var det ufyselig vær.
Var innom kirkegården i kuling og regn og fikk  tent lys på graven. Gjør det alltid når jeg er der. Var også innom min bror.
Nå var det faktisk 2.5 år siden jeg hadde besøkt hjemstedet mitt, mye var endret på denne tiden.  Sentrum var flyttet lenger vest. Det var ganske rart å se, alt var dødt i den tidligere «sentrumsgaten».
Bodde på Fjordutsikten Porsanger AS.

Nå klokken 07.30 er det overskyet, vindstille og regntungt her i byen vår.
Gradestokken viser 7 pluss.

Ord for dagen:  «Du har førsteretten til å difinere deg selv».

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.