Så fargerikt.

Snøen fra i går har tint bort og en ny grønn verden har oppstått. Temperaturen nå klokken 07.25 er 7  varmergrader og blikk stille. Det tidligere snøfallet i går skapte problemer for bilistene.  Flere  kom forsinket til jobb da de måtte skifte til vinterdekk. Siden jeg skal på langkjøring, må også jeg få skiftet til vinterdekk i løpet av dagen, selv om snøen foreløpig er borte.
Så tidlig om morgenen føles himmelen  så høy og fjorden  så lang.  Det er en egen ro her ute ved Varangerfjorden, kun avbrutt av hese måkeskrik og en hund som gjør i det fjerne.

Vadsø skolen ønsker å skape gode skattebetalere. Svart arbeid, demokrati og lønn var tema  i 5. klasse på Melkevarden skole fredag. Sammenhengen mellom verdiskapning,
skatt og velferd er noe alle trenger å kjenne til.
Nær 3000 4. og 5. klassinger over hele landet fikk forrige uke svar på hva skatt er og hvorfor det skal betales.
Gode holdninger  må skapes tidlig.

Min dag idag! Skal til frisøren klokken 11 – spennende å se hva min nye «lukk» vil gjøre med meg!

Gått råd: Trenger du å få et plagg rørt i en fei, kan du legge et (tørt) badehåndkle eller to i trommelen sammen med plagget.  Håndklærne vil absorbere fuktighet og gjøre tørkingen ekstra rask.

Ord for dagen:  En del av helbredelsen er ønsket om å bli frisk.
Sereca

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.