En tid for alt.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte: Det har snødd i natt et tynt snølag. Så har vi det gående. Skal vi legg om til vinterdekk på bilen eller er dette bare en forvarsel. Temperaturen ligg på 6 – 7 grader pluss og det blåser lett i tretoppene.
Hva med de fine buskene i den lille hagen min?
Må vel bare akseptere at jeg ikke har mulighet til å påvirke været. Vår skaper er enerådig.
Det er en tid for alt!
Solsøster, sov ditt vakre liv.
for ser du nu
den blå anemone er i din nattblomstvev
Som en kjærlig mor spinner den våketråder
rundt mitt hjerte
og aldri tretner den, din vokter,
som himmelens hyrde
gikk den alle jordens steg
og samlet blader når det falt, og farver.
når de falmet
Nu er den rikere
enn noen

Sov godt, søster av sol,
din søvn er en himmelhave,
den du bærer inn i dagen, som et barn ville

Det ringer til lysmesse
Et sted i ditt kirkerom spiller en blå anemone
bud fra all Tid
Noen lytter

Kjennes ikke forlokkende å kjøre til Vest Finnmark med snø over vidda.

Visste du …
… at en fjerdedel av arealet, og den nordligste tredjedelen, av Finland ligger nord  for
Polarsirkelen?

Ord for dagen:    Du kommer vel tilbake, følgesvenn,
flyr stien inn til sommer,
lar meg få holde deg med tankenes hender, i ditt hus
slik du holder meg.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.