Veien videre..

God morgen til mine bloggvenner! En ny uke med nye muligheter. Høsten kan bli en fin tid. Sommeropplevelsene på Middelhavet ligg frisk i minne. Dagene fremover mot vinteren kan vi bruke på å gjøre våre private «vareopptellinger» for å få en oversikt på det som sommermånedene har gitt oss av erfaringer.  Vi ser tilbake og koser oss med minnene.  Det er nok dessverre alltid noen som ikke har fått leve opp til forventningene av mange grunner, men det kommer en tid for alle.  Selv er jeg for tiden opptatt av de nære ting.. Det handle også om å oppføre seg som en god fe.. Lykkelige mennesker leser og drikker kaffe, hevdes det.
Måkene skriker og sjøen ligger og blinker så fint under  skyene – her i min lille by.

Det blir ny lederduo på rådhuset fra neste høst. Mye vann har rent ut i havet siden Rolf-Arne Hanssen tok slutningen om å tre av  for den kommende perioden, men senere er det selvsagt ikke utenkelig at jeg gjør en gjesteopptreden som listefyll, sier Hanssen, som vurderer å bli pensjonist så snart valget 2015 er unnagjort.

I gode og vonde dager har finnmarksfolket med sin forskjellige bakgrunn levd fredelig i sameksistens med hverandre.  Det har gitt fylket særpreg.
I Finnmark fylkesting i 1985 ledet Helmer Mikkelsen en debatt som gikk på temaet «Finnmark mot år 2000».  Et av emnene var frykten for at «finnmarkssjela» skulle fortapes i en moderne oljeteknologisk tidsalder.
Foreløpig tenker jeg vi er innenfor rammen.

Ord for dagen:  Den som ikke kan det ene kan noe annet.
Ordspråk fra Kenya.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.