Ombord

                                                                                     Her seiler Costa Serena majestetisk  mot                                                                                                 nytt mål. Kursen er staket og festlighetene ombord når nye høyder med diskotek m.m.serenatop
All Inklusive:  Må bare skryte av å ha lært ett eneste engelsk ord på turen «all inklusive.» Det var bare å vinke med plastkortet så sto servitøren der.  Serveringen gikk raskt, servisen var topp! Drikkepengene ble utregnet ved «avmønstring.»  Beløpet har jeg ikke brydd meg om å finne ut av.  Heller ikke har jeg full oversikt på resten av turen.  Kanskje like greit.
Å studere mennesker i ulike situasjoner, synes jeg er lærelikt og interessant.
Barnemishandling var den verste opplevelsen jeg var vitne til.  Det mest skumle var at ingen grep inn. Selv turte jeg ikke å foreta meg noe , var redd represalier uten å kunne forsvare meg språklig. En avskyelig handling!
Mange tanker hugg i hodet mitt. Hva ligger skjult i deres indre.  En bilmotor kan man ta fra hverandre og granske de enkelte delene, men hvordan forholder man seg til det indre moralske liv hos menneske.  Det er forkastelig og et dypt tragisk tilfelle.  Hvor det ble av mishandleren og familien etter at de ramlet inn i menneskemengden – vet jeg ikke.
Så dem ikke mer.
forts.

Det skjer da noe i byen vår også. Fulle sjøfolk lagde kaos.
Brannvesen og politi måtte rykke ut til hotellet  i sentrum for å håndtere kaoset en gjeng tilreisende fiskere skapte.

Ord for dagen:  Livsglede spirer fra en ren samvittighet.
Iransk ordspråk.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.