Min ferie!

Som jeg skrev sist, skulle jeg på en Costa Serena Cruse ut på Middelhavet.
Etter hjemkomsten har jeg ikke  klart å oppdatere bloggen.  Grunnen er vel mest at jeg med alle mine dupeditter ikke har orket å slå på Pcen. Lettvint med Ipad, Ipone og hva de nå heter.
Fly Vadsø/Oslo/Barcelona.  Ombord på Costa Serena fra Barcelona hvor turen gikk via Marseille, Savona, Civitavecchia, Naples, Palma De Mallorca og tilbake til Barcelona. Her ble vi noen dager på Hotel Continental som ligger i  La Rambla 138 – en gate med alt som er av opplevelser.
Vi var en gjeng sammensatt av søringer, trøndere, tromsøværing og lille meg. Søsken, barnebarn, svigere- og svogere!
Det ble noen turer rundt i storbyen, – hvor man ikke alltid viste hvor man var- men med hjelp av politi og drosjesjåfører kom man alltid frem til utgangspunktet.
Det eneste jeg har fått med meg fra turen er en ipadpenn til 18 kroner.
Men i hvert fall mine venner – jeg er kommet tilbake med livet i behold, men skulle ønske bedre engelsk kunnskaper.
Fortsettelse:

Nå er alt falt på plass og jeg gleder med til  TV-programmet  «Skal vi danse» på lørdagene, der vår egen Agnete Johnsen deltar. Nessebyjenta som startet med BlackSheeps, avanserte til Idol og ble nummer to  i «Stjernekampen» i fjor. Tror ho vil komme langt i årets  «Skal vi danse».

Vi har en annen kamp i østfylket – «Bleiekampen». Rema 1000 i Hesseng må ha vektere for å holde orden på bleieleveranser.
Det har vært opptil 40-50 personer (russere) av gangen her når bleiene settes ut. Det virker som noen russere har som jobb å hamstre bleier.  I løpet av en drøy halvtime, innkludert transport fra lageret, er alle bleiene kjøpt opp.. Både pris og kvalitet er dårligere på den andre siden av grensen.

Vadsø har også arrangert en vellykket Varangerfestival.

Ord for dagen:  Uten kunnskap er livet bare en skyugge av døden.
moliere

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.