Å stifte bekjentskap..

Norges forhold til Russland har vært og er fortsatt godt.
Norge har ikke vært en av de sterkeste kritikerne av Russlands annektering av Krim.  Forsvarssamarbeidet med Russland er mest symbolpolitikk og bidrar ikke til noe konkret utover at  vi blir bedre kjent og bygger tillit – selv om dette er viktig på sikt.
Men dersom nye saksjoner fra EU vil legge ned forbud mot investeringer og handel for norske selskaper, vil Norge kunne få en situasjon der forholdet blir mer kjølig.

7 om dagen.
Vi har lenge hørt at vi skal få i oss fem frukter og grønnsaker. Nå mener britiske forskere at vi nok må spise syv om dagen for helsens skyld.  I en åtteårig studie av 65 000 mennesker over  35 år, kom det frem at de som spiste syv frukter og grønnsaker daglig – mest grønnsaker – reduserte sin risiko med 42 prosent. En frukt/grønnsakporsjon er definert som 80 gram.
Visste du at .. hvis du handler mat på tom mage, kan det føre til usunne valg?

Selvtillit handler om troen på det vi gjør og kan, og henger sammen med å mestre.

Det er mange måter å stifte bekjentskap på.
Jeg har hverken Twitter eller Instagram konto.
Derfor går jeg på gata og roper til helt tilfeldige hva jeg spiser, drikker og hvordan det ser ut hjemme hos meg.
Det er tross alt viktig å bygge nettverk.
Hittil har jeg fått 3 følgere (venner).
Han ene er visstnok lege, de to andre er politi.

Været er fortsatt noe for kaldt. Nå klokken 08.19 har vi 10 pluss og overskyet.
Værdamene de tar hele nordnorge under ett. Til opplysning har  vi ikke  hatt snø siden begynnelsen av mai.

Ord for dagen:  Man kan ikke bruke tid og krefter på å grue seg til ting som bare kanskje kan skje, og som man uansett ikke har kontroll over.
Sherley Jacobsen.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.