Æ har rætt!

Forestillingen  Æ HAR RÆTT!  av Trine Lise Olsen.
Hålogalandteater 2. mai  i Vadsø.

Utalelsen under er kopiert fra en større presentasjon av henne ved søk på navnet.

» Ingen fortalte hvorfor de måtte flytte.

De ble kjørt til et nytt fosterhjem i Indre Billefjord i Porsanger. Trine Lise stolte ikke på noen. Hun la et beskyttende lag rundt seg selv. Hun skulle ikke slippe noen inn. Hun turde ikke bli glad i dem. Hvorfor skulle hun det? Om en stund ville de jo bli sendt videre.

– Jeg var utrygg og utfordrende. Nektet å rydde av bordet når det var min tur. Ble hentet ut av klassen for jeg ikke oppførte meg. Ba mamma reise til helvete.

Fostermoren Ragnhild Kaaby var stabil. Rolig. Varm. Hun ga aldri opp.

– Den soveromseansen var et vendepunkt.

– Hva er det du griner for?

– Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med deg.

– Det er jo bare å sende meg videre, sa Trine Lise.

Fostermoren reiser seg opp fra sengen. Tar Trine Lise hardt om skuldrene. Rister litt i henne mens hun ser henne rett inn i øynene. Sier at Trine Lise skal bo her til hun blir 18 år. Etter det kan hun selv bestemme, men hun vil være mamma. Og bestemor til hennes barn.

Hun sa det så inderlig. Trine Lise gikk inn på rommet sitt. Lukket døra. Og gråt «.

En rørende forestilling var det!
Anbefales!

Været: En «sløret» himmel uten sol, men likevel 11 varmegrader i sørvendt vindu.

Ord for dagen:  Kjærlighetens port er vanskelig å åpne og vanskelig å stenge.
kinesisk ordspråk

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.