Kulturbyen vår..

Vadsø hevdes for å være en kulturby. Vi har faktisk kultur på parkering også, hvor man slenger bilen akkurat hvor man vil, uten konsekvenser.  Politiet er blitt vant til vår ukultur.
Vi  kan parkere på fortauet. Vi kan stå parkert på gangfelt. vi kan stå parkert i veikryss, alt ettersom.
En fattig kommune kan ikke bry seg om alt, det koster penger å ansette parkeringsvakter.
Politiet liker ikke å bli kritisert.
De anser ikke feilparkering som noe kjempestort problem. Og påstanden om at også politibiler har stått feilparkert, viser etaten til at veitrafikkloven åpner for at kjøretøy i politiets tjeneste kan fravike parkeringsreglene.
Kanskje det burde vært gjort undersøkelser på hvilke grupperinger som utøver denne kulturen – kanskje er den stressrelatert?
Søker man litt  i kommunens saksbehandling – ser man tendenser til noe ukultur.

Holder på med et prosjekt som jeg må videreføre idag.
En tur hos Byggeren først for å hente en skuff jeg har levert til reparasjon. Tiden tærer på ting, så litt oppdatering må til.
Ellers har jeg kommet sånn halvveis i prosjektet, tror det blir  bra.
En fin liten kåk!

Temperaturen nå klokken  08.00 er 4 pluss og noe vind Værdama har lovet gløtt av sol ut på dagen.

Ord for dagen:   I arbeid, i vennskap og kjærlighet må man aldri måle og aldri veie,
men yte alt hva man kan.
Suzanne Brøgger

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.