2.påskedag.

Dagen etter påskedag er ikke helligdag i alle land. I norske kirkesamfunn feirer man denne dagen til minne om at den oppstandne Jesus viser seg for disiplene.
2. påskedag er en dag som minner oss om at Jesus virkelig har stått opp, ikke bare som en ånd, men som menneske.

Synes det på greit å vite hvor tradisjonene stammer fra.

I Norge har vi enormt mange fridager (helligdager).  Enn om vår regjering skulle finne på å stryke noen?  Tror det ville blitt folkeopprør!

Været nå klokken 12.33 er ruskete. Det blåser og regner – ufyselig og gradestokken viser «skarve» 4 varmegrader.
Er det noen som synes synd på oss – nå?

Morgen mot Russlands grense

  Jeg kommer fra dagen igår,
fra vesten, fra fortidens land.
Langt fremme en solstripe går
mot syd. Det er morgenens rand.

I jubel flyr toget avsted.
Se grensen! En linje av ild.
Bak den er det gamle brendt ned.
Bak den er det nye blitt til.

Jeg føler forventningens sang
i hjertets urolige slag.
Så skulde jeg også engang
få møte den nye dag!
av Rudolf Nilsen

Ord for dagen:  Du går fram til mi inste grind,
og eg går og fram til di.
Innafor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Halldis Moren Vesaas

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.