Noe å tenke over…

Det er snart tyve år siden Raymond Moody utgav boken «Livet etter Livet», som i løpet av forbausende kort tid ble bestselger verden over.I kjølvannet av Moodys arbeid har det blitt skrevet mange bøker. 
Betty J. Eadie`s bok: ligger på det personlige plan – hennes historie, hennes vitnespyrd, og  hennes møte med det  mysteriøse og religiøse. I boken omfavnet av lyset – skriver Betty blant annet opplevelsen av «Den fulle mannen».   Her skriver  følgende- sitat::  
«Å komme til jorden minner om å velge en høyskole eller et fag man skal studere.  Alle er ikke på samme plan i den åndelige utviklingen, og vi har fått den plassen på jorden som passer best til våre åndelige behov.  I det øyeblikket vi dømmer andre ut fra deres feil eller mangler, avslører vi de samme manglene hos oss selv».
Godt skrevet. Noe å tenke over.

En hyggelig omtale av Nesseby ungdom (sangerinnen Agnete sin hjembygd). Smart ungdom skapes i denne bygda. Det viser den nasjonale tabellen for avgangskarakterene. De topper skolepoengene i Finnmark.

Penger, gaver og god stemning drysset over publikum da Gulldagene og Vake ble avsluttet lørdag formiddag. Hadde ervervet meg 3 gullsedler, men det gav meg ingen gevinst.
Må jo bare innrømme at jeg ikke er av de heldigste, når det gjelder å vinne. 

Vasker bitte, bitte småe klær – en mormors jobb å legge til rette for lille nurket.

Flott vær idag. Vindstille og nesten sol nå klokken 09.10.  Temperaturen ligger på ca. 7 pluss.
Her forsvinner snøen i rask tempo.

Har begynt på det hvite garnet i den store sekken.  Nå skimter jeg bunnen og restene:  
Håper jeg lykkes med resten av prosjektet!

Ord for dagen:   Ingenting avslører et menneskes karakter mer enn hva det synes er morsomt.
                           Goethe

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.