Tiden..

Tiden – en illusjon. Vitere og seere fra vår egen tid har gitt påstanden ny mening.  Og likevel … er ikke Tiden ett av de dyrebareste mysteriene.
Hvordan bruker vi Tiden eller hvordan lar vi oss bruke av Tiden?
I går var det en slik dag. En hel dag med utfordringer. Truffet mange taletrengte mennesker og hilst på mennesker jeg ikke hadde sett på 20 år.
Litt rart – dette skjedde bare på en Nuorgam (Finnland) tur.
Brukte en hel dag på denne turen, har ikke engang oversikt over hva det kostet meg.
Burde kanskje finne ut av det, men om jeg finner kvitteringene er en annen sak. Å ha regnskap er faktisk en helt ut forståelig kvinnelig tanke – bunden prinsipp..
På Yarisen henger det skitne istapper. Når sola skinner og tiner veiene – samtidig som sola varmer og det er kuldegrader i lufta,  blir det slik. Burde vel avises!

Det ulmer på andre siden av grensen.  Kanskje er det Norges tur denne gangen å trå til!
Russen hjalp jo oss sist – eller?

Strikkedillaen vedvarer. Det blir tøfler til alle! Rik blir jeg ikke, men det handler om å bruke energi å samtidig utfordre «toppetasjen».
Begynner å se bunnen av sekken med garn jeg fikk av min datter. Det ligg en utfordring helt nederst i bunnen.  Må finne ut hva som er mest hensiktsmessig å gjøre med det!

Nå klokken 07.48 er det solskinn, vindstille og 3 kuldegrader. Ellers er det vinterlig i vår landsdel.

Ord for dagen:   Ta først rede på fakta.  Deretter kan du forvrenge dem som du vil.
Mark Twain

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.