Akkurat nå!

Tenk,  Putin har ringt Obama, eller er det omvent?  Ulikt Putin og bry seg om de andre, men saksjoner er ikke å» kimse»  med.

«Verdens eldste aktive ballerina» står det i Guinness rekorbok om Grete Brunvoll (83).  Hun danser ennå – tenker jeg  -for livet er nå!
Det at vi lever akkurat nå.  Det er dette som er livet. Den jeg er, det er den jeg er akkurat nå.  Det vil det alltid være.  Selv det vi gleder/gruer oss til, vil skje i et Nå, og da vil dette gjelde alltid: Livet skjer nå. Dette medfører at jeg like godt kan akseptere  et  – Nå.
Jeg må slutte å la andre definere hvem jeg er: Jeg kan være akkurat som jeg er!

Klokken er 13.25 og jeg har ennå ikke pustet inn frisk luft. Ute skinner sola og temperaturen i sør er 10 pluss og i nord  1 pluss. Det forteller vel at utetemperaturen eller vinden ikke er så veldig imøtekommende.
Søringan har skrytt av å ha  grillet ute i helgen, men vi her nord er også vant til å grille ute  selv om det er snø på marka. Og brune blir også vi. Å bli brun av vintersol og snø – gir en spesiell frisk og mørk gylden farge. Såkalt: Påskebrun.

Ellers så strikker jeg.  Har opp til flere strikkearbeider samtidig, men selger er jeg ikke. Det meste blir gitt bort til familien og snille hjelpsomme mennesker. Det røyner både på øyne og fingre å styre strikkepinnene, men slik er livet – akkurat nå! Man bør jo legge igjen minner og helst gjøre andre «hjelpeløse» – for da blir man i hvert fall savnet – tenker jeg!

Ord for dagen:  Det du får bevisstgjort, kan du gjøre noe med.
Det du ikke får bevisstgjort, gjør noe med deg.
Gordon Johnsen

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.