Sjekkpunktet…

Årets hundeløp nådde sjekkpunktet tross mildværet som den siste uka har skapt til dels store utfordringer for sjekkpunkt i Kirkenes. Årets løp opplevde rekordvarme og snøsmelting.  – Da må man hente snø. Snø er det nok av ute i naturen.
Det mest eksotiske jeg har fått med meg, er den katalonske flagget som vaiet i Kirkenes.
Katalonieren Miquel Martinez deltok i Finnmarksløpet for 11. gang.  I Kirkenes ventet hans mest trofaste fan og «landsmenn» med omelett.
I følgebilen som Ramon Armengol kjørte, hang det katalanske vimplet.  Kampen og kravet om uavhengighet fra Spania har fått ny giv med finanskrise  i Spania de senere årene.  Katalonierne selv, som i dag har utstrakt selvstyre og eget katalansk språk, ønsker folkeavstemning om uavhengighet, men det understrekes at di ikke misliker Spania og spanjoler.

Lille Bajas er hentet av «far». Tror hundene, såvel som andre skapninger har en indre sans som gjør dem sensitiv og  noe «synsk». Vet ikke riktig  hvordan jeg skal si det.
Han begynte plutselig å lytte, små bjeffe og springe. Så ut som han viste at nå var han snart der. Lyttet på bildur – sprang opp ned trappa og plutselig for han som en pil ut til ytterdøren og der stoppet han «far».
Må nesten finne meg en bok om hundepsykologi !

Nå klokken 08.41 har vi fortsatt 4 -5 varmegrader, litt vind og foreløpig overskyet.
Ekstrem været har vi ikke sett eller hørt noe til.

Ord for dagen:  Det er underlig – men sant, for sannheten er alltid underlig.
Lord Byron

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.