Kontraster….

Alle komposisjoner må ha kontraster for å skape liv.
Ja, jeg tror det er riktig på mange av livets områder, faktisk også for selve livet.
Når man først begynner å tenke over det, blir det bare flere og flere. Kontrastene fremhever viktige sider. I livet handler det om lyset og mørket. Det handler om å gi og å få, men aldri løftes likegyldighet opp som mål. Det handler om overdådighet og sparsommelighet. Der troen lever, kjennes også tvilen. Der gleden fungerer, der kjennes også sorgen.
Skal vi leve opp til vår himmelske Gud må vi elske våre fiender, velsigne dem som forbanner oss. La kontrastene få stå der med sine utfordringer, slik vi stadig opplever kontrastene i våre egne liv mellom det gode og det onde. Mellom gleden og sorgen, troen og tvilen, fortvilelsen og håpet, mørket og lyset.
Kontrastene er kanskje vår viktigste virkemiddel i livet!
Årstidene gir oss også viktige variasjoner som gir livet den ekstra kontrasten vi trenger.

Vi skriver nå den 25. februar – ute regner det.  Er det dette man kaller for Globaloppvarming?
Temperaturen nå klokken 11.34 er 5 varmegrader og det er  helt vindstille  – du leste riktig og vi er fortsatt i Vadsø by!

Fikk en sekk med tykk natur garn som jeg nå har begynt å strikke på. Pinne nummer 9.
Skappel jakken er nesten ferdig, men mangler 2 nøste garn, som jeg får på torsdag. En stor og forhåpentligvis varm jakke. Takker AC for  garnsekken!!  Det blir nok flere varme ting og tang av resten også.

Ord for dagen: Det er bare to måter å leve livet på.
Den ene er å leve som om ingenting er et mirakel.  Det andre er å leve
som om alt er det.
Albert Einstein

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.