Den stille gaten

Handelstanden i Vadsø er nok engang blitt enige om å gjøre noe med åpningstidene. Dog foreløpig kun på lørdager.
Det er da i hvert fall noe.  Da blir ikke polet den eneste som holder åpen til klokka tre.
Tror nok de fleste rekker å handle likevel.
Hva er egentlig hensikten med lengre åpningstider?

Nå ble det ryddig og fint på hybelen til Bajas. Han var fornøyd!

Det er stille og rolig i gaten vår også.

Jeg gikk en stille gate,                             Det var den stille gaten
en vakker aveny                                        der hver har nok med sitt
der selv et splintret vesen                      Jeg gikk og hørte lyden
Kan samle seg på ny.                                av mine egne skritt.

Helt uten lysreklamer                              Jeg gikk.  Og spurte ingen
og fri for buss og bil,                                 hvor gaten førte hen.
en fredet plett i byen                                 Jeg snudde der den sluttet
– et uforstyrret smil.                                   og gikk den om igjen.
Arne Paache Aasen

Fortsatt vårlig i landsdelen vår. Hovedveien var faktisk bar i dag.
Temperaturen nå klokken 18.50 er 3 pluss og forholdsvis vindstille.

Ord for dagen: Det er få som virkelig lever i dag – de fleste forbereder seg på å
leve i morgen.
Jonathan Swift

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.