Samefolketsdag

I dag har vi samenes nasjonaldag.  Dagen omtales også av enkelte som
«samefolketsdag » og «samiske folkedag». Dagen ble vedtatt av Samekonferansen i 1992 og er felles for Norge, Finland, Sverige og Russland.
Dagen ble feiret første gang i 1993 samtidig som FNs internasjonale urbefolkningsår ble offisielt åpnet i Karasjok.
Sametinget tilrår betegnelsen «det samiskt».e flagget.
Da får vi bare ønske samene til lykke med dagen sin!!    

Så har vi den neste store begivenheten – OL i Sotsji. Må regne med treghet i den offentlige saksgangen under lekene.
Etterretningen melder  om stor terrorfare. Tannkremtuben kan inneholde en bombe.
Det blir vel lite frisk pust i OL-byen under lekene, når tannkremtuben blir beslaglagt.
Putin ankom Sotsji i går.  Tror vi vil merke hans nærvær – litt skummelt!

Min nye «duppeditt»  Ipad mini har fått mange aktive apper. Mye blir tilfeldig, men jeg håper det går seg til. Takk til mine barn og barnebarn som vurderte meg i stand til å beherske en slik liten design!

Fortsatt flott og vårlig i byen vår.  Nå klokken 08.45 har vi 0 grader og noe vind.
Bra med litt vind, så flagget kommer i riktig posisjon.
Det liker viddas folk.

Ord for dagen:  Befatt deg aldri med spådommer.  Hvis du spår galt, er det ingen
som glemmer det, og spår du riktig, er det ingen som husker det.
Josh Billings

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.