Søndagstanker..

Norsk Ornitologisk-Forening oppfordrer til telling av hagefugler.  Det er sjuende gang at NOF arrangerer Hagetelling og foreningen håper som vanlig på stor deltakelse.
Har prøvd, men synes  tellingen er utfordrende.  Småfuglene hopper fra grein til grei, frem og tilbake, opp og ned. De er så like og så spretne, tror jeg må gi opp!  En slik telling blir ganske så misvisende, i hver fall fra min side.
Gir opp og overlater tellingen til andre.

 Alle fugler små de er» (Barnas Favorittsanger)

  • Det blåser – Varangrfjorden er svart i dag. Sola ho har ikke vist seg og temperaturen nå klokken 12.36 er 2 – 3 minus.

    Visste du…
    … at København i Danmark ble grunnlagt rundt år 1000.  Stockholm på begynnelsen av 1200-tallet, mens Oslo – den gang Christiania – kan dateres til første halvdel av 1000-tallet.

    Ord for dagen:  Vitenskapen er et utmerket møbel i første etasje,
    hvis det finnes fornuft i etasjen over.
    av O.W. Holmes

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.