Vennskapet

Denne visshet om at vi er venner,
disse varme håndtrykk når vi møtes,
når vi skilles, broen som er bygget
mellom våre sinn for alle tider, –
dette at vårt vennskap klarte prøven,
stod i stormene som hvirvlet om oss,
Gud, det er en styrke av det store
som har gitt oss tryggheten vi trengte!

Vi vandret gjennom skyggedaler,
fra hverandre, etter skjebnes vilje,
bare for å møtes mer modne
på en lysets høyde i en sannhet
om oss selv og menneskenes kvide,
som er så meningsløs å bære
for den ensomme at han kan stupe.
av Louis Kvalstad

Gikk til sengs i skikkelig snøvær i går kveld, men nå har det klarnet opp igjen.
Litt penger  ble det også tilgode i det nye året – til og med fra Helfo. Tegner for så vidt godt for det nye året, og at juletiden er over, er en glede.
Har etter mye strev fått time hos min kunderådgiver i banken for å ordne opp i alt det gale jeg har klart å taste i løpet av det nye året.  Utrolig hvor fort og effektivt det er å rote opp i det meste – bare med ett trykk!  Ble  til slutt vurdert langt inn i både «lunger og nyrer» av kredittselskapet.  Min økonomiske situasjon for 2014 ser foreløpig ut som om banken fortsatt ser nytte av å beholde meg som kunde – sett med kredittilsynes øyne. Seks sider av data kunne jeg skrive ut, bare med ett feil trykk og ikke minst; jeg fikk vite ting jeg aldri  hadde trodd om meg selv. Ikke noe dårlig, men overraskende likevel!!

Nå klokken 08.10 har vadsøværingene oppholdsvær, ganske vindstille og 4 kuldegrader.

Ord for dagen:   Et blikk kan gjøre et ansikt vakkert, med varme som kommer innenfra.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.