Et ensomt lys…

Håp for vår jord! – et juledikt

Når julefreden senker seg
kan en sliten husmor hvile.
Jobb, husvask, gavehandling
og pepperkakedeig!
Men, så begynner hun å tvile.
Når alt hun har handlet er i hus,
så er allikevel ikke alt sus og dus.
Lange innholdsrike frokoster, lunsj og julemat.
Og etterpå er det kaffe og påfyll på alle kakefat.
Etter oppvask og julestress
en rolig januarmåned kommer.
En herlig tid uten noe press,
og husmoren lengter etter sommer.

Tror jeg skal ta meg en stille og rolig dag. En dag til ettertanke. Ble alt slik det var forutsett, eller …? En stille og rolig dag og et besøk hos skattefuten, kan være en grei måte å gli inni julestemningen på. Å være på godfot med «futen» er lurt når årets oppgjør skal gjøres.

Nå klokken 08.51:  En fargesprakende himmelvelving i sør. Her tror jeg han der opp skryt av alle de fine gule og røde nyansene. Det er totalt vindstille og temperaturen er pluss 3 grader. Skal man kunne stole på at dagen blir så flott som det ser ut til.

Ord for dagen:  Jeg er bara et männeska. Det kallet er är stort nok.
Pär Lagerkvist

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.