Heile livet!

Se senereheile livet av mofradan

Tenkte jeg skulle starte denne tirsdagen med en sang om livet slik dikteren Stein Mehren har uttrykt dette i diktet «Jeg holder ditt hode»:
Slik havet løfter en sten
til sine strender, slik treet
holder høstens modne frukter, slik
kloden løftes gjennom klodens rom
Slik holdes vi begge av noe og løftes
dit gåte holder gåte i sin hånd.
Dette «noe» som holder og løfter oss, dette gåtefulle.

Ganske så vinterlig i byen vår idag. Nysnø – som dun – over marken. Temperaturen nå klokken 09.00 er 3 kuldegrader og vindstille.
Himmelen begynner å få skarlagen farger i sør . Håper på en nydelig høstdag – tross mange onde minner som kranser dagene nå i desember.
Som sagt livet må videre – slekter skal slekter følge – slik er livets lov.

En Kirkenes tur i morgen. Et avbrekk fra det daglige. Det går faktisk fortere å ta en tur til Tromsø enn til Kirkenes. Akkurat kort/lang nok til å ikke få kostpenger.

Ord for dagen:   Gud giver hver fugl nok frø til at ede;
men ikke han kaster det hen i dens rede.
Og det er en regel du vel gør at vide, hvem kjernen vil spise, må
nøtten først bide.
Henrik Wergeland

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.