Et levd liv…

Dobbel side i lokalavisa om «en edrulig uteliv i Vadsø».
Her må det være noe som skurrer da lovens lange arm og ungdomsarbeideren ikke får sitatet til å stemme. Kontrolletaten Nordfjelske AS har utført 47 kontroller av utebransjen i Vadsø i 2012 og ikke funnet noe ureglementert.
Må jo bare krysse fingrene å håpe at Vadsø borgere har vært like «snille» i utgangen av 2013. Samtidig så behandler tingretten i Øst-Finnmark alvorlige voldssaker som  også gjelder våre byborgere.
Her må man ha troen på det utilgivelige. Vi har vel alle gjort ting vi føler oss skamfulle over.  Og noen ganger kan vi ha gjort ting vi synes er utilgivelige.

Om livet:  Søren Kierkegaard sa at livet burde leves baklengs.  Med andre ord, den erfaringen man har som gammel burde man hatt som ung.  Ut fra den tankegangen kunne jeg nok godt ha tenkt meg å ha levd om igjen og unngått noen av ungdommens tåpeligheter og forsømmelser.  Mest av alt skulle jeg nok ha ønsket å ha vært mer nysgjerrig og lydhør for hva min foreldregenerasjon hadde opplevd.  De som jo var født tidlig på 1900-tallet og gjennomlevde to verdenskriger, arbeidsløshet og mangel på det meste.

Full vinter i Vadsø.  Nå klokken 08.00 har vi 5 – fem kuldegrader og helt vindstille. Yarisen en vinterskott og får en trimtur til Vardø i morgen.
Får  også besøk av min «bortførte» datter i dag. Tror hun trives i Trønderbyen sin.

Ord for dagen:   Bruk de evnene du har! Det ville blitt svært stille i skogen hvis ingen                                           andre sang enn de fuglene som synger best.
Henry van Dyke

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.