Sanseinntrykk er et speil…

Enda noen dager inn i fremtiden. Håper livet vil lære oss å se verden med nye øyne. Man kan vel  noen ganger brått og uforklarlig føle uro i en ellers  så fredfylt situasjon, som når man en vakker dag kjører bil eller går en tur alene. Dette kan bety at tankene har sneiet innom noe fra fortiden som  ennå ikke er gjort opp. Da kan det føles som en gammel konflikt blir flunkende ny og smertefull og melder seg igjen med fornyet kraft.
Har tenkt på om det virkelig er mulig å velge lykke i en verden som ofte synes grusom og dypt urettferdig?
De lærde  strides og mener at det er bare å bestemme seg for, fordi lykke er et indre valg og har ikke noe å gjøre med det som hender i den ytre verden.
Det er skrevet mye om lykke.  Blant annet påstås det at vi  oppfører oss som små barn i en leketøysbutikk, som ikke blir fornøyd hvis vi ikke får alt vi peker på.
Egoet insisterer på at mange ting i livets leketøybutikk skal være som guder og avguder for oss.
Er vi våre egne fangevoktere?

Har brukt helgen så lang på å produsere kort og  merkelapper.
En telefontime med min søster er det også blitt, nå er det bare å finne på prosjekter for resten av søndagen.

Temperaturen nå klokken 11.55 er 9 pluss og overskyet. Det har regnet i flere dager og netter og det ser ut som det våte været skal fortsette. Bladene til tuntreet mitt ligger på marken. Fine oransje/røde blader av rognetreet!
«Ham» har nok alt under kontroll – tror jeg!

Ord for dagen:  Vi får ikke et rikt å lykkelig liv ved å gjøre det vi liker,
men ved å like det vi må gjøre.
Goethe.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.