29.09.1919

I dag er det 94 år siden min mor ble født. Hun så dagens lys i en fiskerfamilie i 1919. Hun døde i mars 2004 – 84.5 år gammel.
En spesiell og kjærlig takk til henne for livet, jeg tross alt fikk.  Jeg stanser ofte opp og tenker over livet og de mange store utfordringene hun sto for alene, med oss barna.
Mye hardt arbeide preget hverdagen hennes i stor grad.
Moder Teresa har sagt at den alvorligste sykdommen i verden er  «åndelig nød».  Med åndelig nød forstår jeg følelsen av ikke å være verdig kjærlighet, følelsen av ikke å være elsket og at det er en mur som skiller oss fra oss selv, fra andre og fra det som har skapt oss.  Åndelig nød er en sinnstilstand der vi føler oss tomme inni og adskilt fra det åndelige vesenet som vi alle faktisk er.
«Å, mamma, kunne jeg bare gå ved din side».
Du var min gartner, du var min beskytter, du var min ordløse lærer.
Slik bærer vi vårt bilde, vi ser oss selv i et speil i en gåte.
Takk for livet – mor!

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.