Dagen stiger…

Norske Samers Riksforbund (NSR) kom på topp da resultatene fra sametingsvalget bloe endelig klare torsdag formiddag.
Ti dager tok det å telle og kontrollere alle stemmene.Det er gode, praktiske grunner til at valgtellingen tar så lang tid, mener valgforsker Frank Aarebrot.

Vi her oppe i nord er sykest i landet ifølge tall fra NAV for 2. kvartal. Vi har vel alltid vært sykest ifølge statestikken. 5 sykemeldinger på et lite sted kan fort bli 90 prosent – når man tar i bruk prosentregningen. 

Ser ut som jeg lykkes med omsyingen av drakten, bare jeg klare å finne ut av resten. 6 små svarte plast ringer må jeg få tak i – skinn har jeg. Tenker å få til en fin mekanisme til lukkingen i front. Blir sjelden å bruke stasen, men jeg klipper, syr og endrer  etter som tiden endrer seg og jeg med den.

Temperaturen  nå klokken 07.40 er 10 pluss.Det er helt vindstille og varangerfjoren speiler seg i morgenlyset fra øst. Ser ut som det bli en fin høstdag.

Ord for dagen:  Livskraft viser seg ikke bare i evnen til å holde ut, men også i evnen til å 
                               begynne på nytt.
                                F.Scott Fitzgerald.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.